σελφ σερβις - Ζωοτροφές: Κερδίζει μερίδια διανομής το σούπερ μάρκετ

Σάββατο, 25 Μαΐου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Ζωοτροφές: Κερδίζει μερίδια διανομής το σούπερ μάρκετ

9 Απριλίου 2019 | 09:36 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Το σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια αυξάνει συνεχώς τη συμμετοχή του στη διανομή των ζωοτροφών για κατοικίδια ζώα συντροφιάς, η συνολική αγορά των οποίων υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως. Περισσότερο του 1/3 των ποσοτήτων που διανέμονται μέσω του σούπερ μάρκετ αφορούν τις ζωοτροφές ιδιωτικής ετικέτας. Σημαντικά αναπτύσσονται και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διεθνή τάση, οι πωλήσεις στις υποκατηγορίες των λιχουδιών για σκύλους και των ατομικών μερίδων για γάτες.

Σύμφωνα με την έκθεση Facts and Figures 2017 report του Συνδέσμου της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας Ζωοτροφών για τα κατοικίδια (FEDIAF), το 2017 τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά που διέθεταν τουλάχιστον έναν κατοικίδιο έφτασαν τα 80 εκατομμύρια –κατά το 21% φιλοξενούσαν σκύλους και κατά το 24% γάτες. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι το 14% των νοικοκυριών με τουλάχιστον ένα κατοικίδιο προτιμούν το σκύλο και το 13% την γάτα. Το 2016 είχε υπολογιστεί ότι στην Ελλάδα ο πληθυσμός των οικόσιτων σκύλων ανερχόταν περίπου στους 660.000 και των γατών στις 590.000, ενώ περίπου 417.000 ήταν τ’ άλλα μικρά είδη ζώων, θηλαστικών και μη. Από το 2017, οπότε δημοσιεύτηκε η έρευνα, θεωρείται ότι ο αριθμός των κατοικιδίων έχει αυξηθεί.

Το 2018 η συνολική αγορά του petcare στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπερέβη τα 120 εκατ. ευρώ. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το 2012, σύμφωνα με σχετική έρευνα της ICAP, το μέγεθος της εγχώριας κατανάλωσης τροφών για κατοικίδια ζώα (σκύλους και γάτες) εκτιμάτο σε 98 χιλ. τόνους, αξίας σε τιμές χονδρικής περίπου 105 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η κ. Χριστίνα Γιαπιτζάκη, Senior Brand Manager Petcare της Mars Hellas, το μεγαλύτερο μερίδιο διανομής της εν λόγω αγοράς κατέχουν τα εξειδικευμένα καταστήματα (pet shops). Ωστόσο τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν πτωτική τάση σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ, που αυξάνουν την συμμετοχή τους στη διανομή των προϊόντων της κατηγορίας, δεδομένου και του πλεονεκτήματός τους ότι προσφέρουν τη δυνατότητα συνδυαστικών αγορών για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών των νοικοκυριών. Το συγκριτικό πλεονέκτημα των pet shops, εξηγεί, έγκειται στην μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και εξειδικευμένων προϊόντων που προσφέρουν, στην προσωπική επαφή που αναπτύσσεται με τους πελάτες στο πλαίσιό τους, καθώς και στην παροχή έξτρα υπηρεσιών (π.χ. grooming). Τα προτιμούν οι αγοραστές, που δεν αρκούνται στην προσφερόμενη σχετική ποικιλία των σούπερ μάρκετ. Πάντως, σε υψηλό ποσοστό οι αγοραστές ψωνίζουν και από τα δύο κανάλια διανομής.

Τα υπέρ μάρκετ ώθησαν σε ανάπτυξη τις πωλήσεις
Εκ μέρους της IRI η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της εταιρείας, σημειώνει ότι το 2018 η κατηγορία των ζωοτροφών στα σούπερ μάρκετ εξελίχθηκε ανοδικά και σε αξία και σε όγκο πωλήσεων, κατά 10,5% και 11,9% αντίστοιχα. Η σχετική τάση είχε εκδηλωθεί υποτονικότερα το 2017, με αύξηση 3,5% σε αξία και 5,4% σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2016. Η διαφορά ρυθμού ανάπτυξης από χρονιά σε χρονιά εξηγείται από τη διαπίστωση ότι το 2018 τα υπέρ μάρκετ αύξησαν τις πωλήσεις τους στα προϊόντα της κατηγορίας κατά 23,8% σε όγκο και 23% σε αξία, άρα το φαινόμενο σχετίζεται με την επαναφορά στην κανονικότητα της λειτουργίας του δικτύου των υπέρ μάρκετ της ΕΥΣ (άλλοτε Μαρινόπουλος). Αξιοσημείωτη ήταν πέρυσι και η ανάπτυξη του μεριδίου των ζωοτροφών ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ κατά 7% σε αξία και 8,8% σε όγκο πωλήσεων, ενόσω το εύρος του σε αξία επί του συνόλου των πωλήσεων της κατηγορίας έφθασε το 2018 στο 34%.

Η αγορά του petcare εξελίσσεται, λοιπόν, ανοδικά στα σούπερ μάρκετ κι αυτό αφορά τις τροφές και για σκύλους και για γάτες, αλλά ειδικά στην περίπτωση των τροφών για τις τελευταίες η τάση είναι ταχύτερα ανοδική. Από άποψη εξελίξεων σε επίπεδο υποκατηγοριών, όπως σημειώνει η κ. Γιαπιτζάκη, η σημαντικότερη είναι η συνεχόμενη τα τελευταία χρόνια τάση ανάπτυξης των λιχουδιών για σκύλους, το μερίδιο των οποίων κατέχει το 25% των πωλήσεων γενικά των τροφών για τους σκύλους. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η ανάπτυξη της ζήτησης των ατομικών μερίδων για γάτες, ειδικά σε φακελάκια, μια υποκατηγορία που το 2018 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 28%. Σημειώνεται ακόμα ότι το μερίδιο της value for money υποκατηγορίας των κονσερβών, αν και οι πωλήσεις της εξελίχθηκαν ανοδικά πέρυσι, συρρικνώνεται στη συνολική αγορά των ζωοτροφών, εφόσον η ανάπτυξή της υστερεί εκείνης των πιο premium ειδών, όπως οι λιχουδιές και οι ατομικές μερίδες.

Σε ότι έχει να κάνει με τιμές, οι αγοραστές της κατηγορίας αναζητούν προσφορές και ειδικά σε προϊόντα που είναι σε μεγάλη συσκευασία, όπως αυτά της ξηράς τροφής.

Η αγάπη για τα ζώα δημιουργεί αγοραστικές τάσεις
Η οικονομική κρίση φαίνεται πως δεν περιόρισε τη φιλοζωία, εκφρασμένη στο διατροφικό ενδιαφέρον του για τους οικόσιτους φίλους του, ίσως γιατί η παρηγοριά που του προσφέρουν αναγνωρίζεται πως είναι ασύγκριτα υψηλότερη, ειδικά σε εποχές δυσμένειας, από το κόστος της φροντίδας τους. Από αυτή την άποψη η ζήτηση των προϊόντων της κατηγορίας έχει χαρακτηριστικά ανελαστικότητας. Όπως σχολιάζει η κ. Γιαπιτζάκη, «εάν μας ζητούσαν να συσχετίσουμε την αγορά του Pet Food με οποιαδήποτε άλλη, η πιο κατάλληλη θα ήταν εκείνη των τροφών για τα μωρά. Και στις δύο ο αγοραστής διαφέρει από τον τελικό καταναλωτή, ενώ το κοινό γνώρισμά τους είναι ο συναισθηματισμός στην επιλογή αγοράς, εφόσον πρόκειται για προϊόντα που καταναλώνονται από πλάσματα με τα οποία έχουμε ιδιαίτερο δεσμό αγάπης. Στο ίδιο πλαίσιο, δεν είναι τυχαίο ότι παγκοσμίως, ενώ η κατηγορία του petcare αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,2%, η αγορά γενικά των FMCG αυξάνει κατά 1,3%. Η διαφορά του μέσου ρυθμού αντίστοιχης ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς πέρυσι το petcare στο σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 8%, ενώ ολόκληρη η αγορά των FMCG μόλις κατά 0,8%».

Η σχέση μας με τα κατοικίδια γίνεται διαρκώς πιο στενή. Οι τέσσερις στους πέντε Έλληνες δηλώνουν σήμερα πως αντιμετωπίζουν το κατοικίδιό τους ως φίλο ή μέλος της οικογένειάς τους. Σε αυτό αποδίδει εν μέρει η κ. Γιαπιτζάκη την άνοδο της ζήτησης των λιχουδιών, αφού μέσω της χορήγησής τους στο σκύλο ή τη γάτα αυξάνει η συναισθηματική αλληλεπίδραση μαζί τους. Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, αναγνωρίζεται η τάση στους φιλόζωους να προσφέρουν στα ζώα τους μια αντίστοιχη ποικιλία γεύσεων εκείνης, που απολαμβάνουν οι ίδιοι στη διατροφή τους. Παρατηρεί επίσης ότι η παγκόσμια τάση της αστικοποίησης του πληθυσμού είναι κι αυτή συντελεστής αύξησης του πληθυσμού των οικόσιτων, κυρίως μικρόσωμων, ζώων.

Σύμφωνα με την έκθεση Facts and Figures 2017 report του Συνδέσμου της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας Ζωοτροφών για τα κατοικίδια (FEDIAF), το 2017 τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά που διέθεταν τουλάχιστον έναν κατοικίδιο έφτασαν τα 80 εκατομμύρια –κατά το 21% φιλοξενούσαν σκύλους και κατά το 24% γάτες. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι το 14% των νοικοκυριών με τουλάχιστον ένα κατοικίδιο προτιμούν το σκύλο και το 13% την γάτα. Το 2016 είχε υπολογιστεί ότι στην Ελλάδα ο πληθυσμός των οικόσιτων σκύλων ανερχόταν περίπου στους 660.000 και των γατών στις 590.000, ενώ περίπου 417.000 ήταν τ’ άλλα μικρά είδη ζώων, θηλαστικών και μη. Από το 2017, οπότε δημοσιεύτηκε η έρευνα, θεωρείται ότι ο αριθμός των κατοικιδίων έχει αυξηθεί.

Το 2018 η συνολική αγορά του petcare στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπερέβη τα 120 εκατ. ευρώ. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το 2012, σύμφωνα με σχετική έρευνα της ICAP, το μέγεθος της εγχώριας κατανάλωσης τροφών για κατοικίδια ζώα (σκύλους και γάτες) εκτιμάτο σε 98 χιλ. τόνους, αξίας σε τιμές χονδρικής περίπου 105 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η κ. Χριστίνα Γιαπιτζάκη, Senior Brand Manager Petcare της Mars Hellas, το μεγαλύτερο μερίδιο διανομής της εν λόγω αγοράς κατέχουν τα εξειδικευμένα καταστήματα (pet shops). Ωστόσο τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν πτωτική τάση σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ, που αυξάνουν την συμμετοχή τους στη διανομή των προϊόντων της κατηγορίας, δεδομένου και του πλεονεκτήματός τους ότι προσφέρουν τη δυνατότητα συνδυαστικών αγορών για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών των νοικοκυριών. Το συγκριτικό πλεονέκτημα των pet shops, εξηγεί, έγκειται στην μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και εξειδικευμένων προϊόντων που προσφέρουν, στην προσωπική επαφή που αναπτύσσεται με τους πελάτες στο πλαίσιό τους, καθώς και στην παροχή έξτρα υπηρεσιών (π.χ. grooming). Τα προτιμούν οι αγοραστές, που δεν αρκούνται στην προσφερόμενη σχετική ποικιλία των σούπερ μάρκετ. Πάντως, σε υψηλό ποσοστό οι αγοραστές ψωνίζουν και από τα δύο κανάλια διανομής.

Τα υπέρ μάρκετ ώθησαν σε ανάπτυξη τις πωλήσεις
Εκ μέρους της IRI η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της εταιρείας, σημειώνει ότι το 2018 η κατηγορία των ζωοτροφών στα σούπερ μάρκετ εξελίχθηκε ανοδικά και σε αξία και σε όγκο πωλήσεων, κατά 10,5% και 11,9% αντίστοιχα. Η σχετική τάση είχε εκδηλωθεί υποτονικότερα το 2017, με αύξηση 3,5% σε αξία και 5,4% σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2016. Η διαφορά ρυθμού ανάπτυξης από χρονιά σε χρονιά εξηγείται από τη διαπίστωση ότι το 2018 τα υπέρ μάρκετ αύξησαν τις πωλήσεις τους στα προϊόντα της κατηγορίας κατά 23,8% σε όγκο και 23% σε αξία, άρα το φαινόμενο σχετίζεται με την επαναφορά στην κανονικότητα της λειτουργίας του δικτύου των υπέρ μάρκετ της ΕΥΣ (άλλοτε Μαρινόπουλος). Αξιοσημείωτη ήταν πέρυσι και η ανάπτυξη του μεριδίου των ζωοτροφών ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ κατά 7% σε αξία και 8,8% σε όγκο πωλήσεων, ενόσω το εύρος του σε αξία επί του συνόλου των πωλήσεων της κατηγορίας έφθασε το 2018 στο 34%.

Η αγορά του petcare εξελίσσεται, λοιπόν, ανοδικά στα σούπερ μάρκετ κι αυτό αφορά τις τροφές και για σκύλους και για γάτες, αλλά ειδικά στην περίπτωση των τροφών για τις τελευταίες η τάση είναι ταχύτερα ανοδική. Από άποψη εξελίξεων σε επίπεδο υποκατηγοριών, όπως σημειώνει η κ. Γιαπιτζάκη, η σημαντικότερη είναι η συνεχόμενη τα τελευταία χρόνια τάση ανάπτυξης των λιχουδιών για σκύλους, το μερίδιο των οποίων κατέχει το 25% των πωλήσεων γενικά των τροφών για τους σκύλους. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η ανάπτυξη της ζήτησης των ατομικών μερίδων για γάτες, ειδικά σε φακελάκια, μια υποκατηγορία που το 2018 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 28%. Σημειώνεται ακόμα ότι το μερίδιο της value for money υποκατηγορίας των κονσερβών, αν και οι πωλήσεις της εξελίχθηκαν ανοδικά πέρυσι, συρρικνώνεται στη συνολική αγορά των ζωοτροφών, εφόσον η ανάπτυξή της υστερεί εκείνης των πιο premium ειδών, όπως οι λιχουδιές και οι ατομικές μερίδες.

Σε ότι έχει να κάνει με τιμές, οι αγοραστές της κατηγορίας αναζητούν προσφορές και ειδικά σε προϊόντα που είναι σε μεγάλη συσκευασία, όπως αυτά της ξηράς τροφής.

Η αγάπη για τα ζώα δημιουργεί αγοραστικές τάσεις
Η οικονομική κρίση φαίνεται πως δεν περιόρισε τη φιλοζωία, εκφρασμένη στο διατροφικό ενδιαφέρον του για τους οικόσιτους φίλους του, ίσως γιατί η παρηγοριά που του προσφέρουν αναγνωρίζεται πως είναι ασύγκριτα υψηλότερη, ειδικά σε εποχές δυσμένειας, από το κόστος της φροντίδας τους. Από αυτή την άποψη η ζήτηση των προϊόντων της κατηγορίας έχει χαρακτηριστικά ανελαστικότητας. Όπως σχολιάζει η κ. Γιαπιτζάκη, «εάν μας ζητούσαν να συσχετίσουμε την αγορά του Pet Food με οποιαδήποτε άλλη, η πιο κατάλληλη θα ήταν εκείνη των τροφών για τα μωρά. Και στις δύο ο αγοραστής διαφέρει από τον τελικό καταναλωτή, ενώ το κοινό γνώρισμά τους είναι ο συναισθηματισμός στην επιλογή αγοράς, εφόσον πρόκειται για προϊόντα που καταναλώνονται από πλάσματα με τα οποία έχουμε ιδιαίτερο δεσμό αγάπης. Στο ίδιο πλαίσιο, δεν είναι τυχαίο ότι παγκοσμίως, ενώ η κατηγορία του petcare αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,2%, η αγορά γενικά των FMCG αυξάνει κατά 1,3%. Η διαφορά του μέσου ρυθμού αντίστοιχης ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς πέρυσι το petcare στο σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 8%, ενώ ολόκληρη η αγορά των FMCG μόλις κατά 0,8%».

Η σχέση μας με τα κατοικίδια γίνεται διαρκώς πιο στενή. Οι τέσσερις στους πέντε Έλληνες δηλώνουν σήμερα πως αντιμετωπίζουν το κατοικίδιό τους ως φίλο ή μέλος της οικογένειάς τους. Σε αυτό αποδίδει εν μέρει η κ. Γιαπιτζάκη την άνοδο της ζήτησης των λιχουδιών, αφού μέσω της χορήγησής τους στο σκύλο ή τη γάτα αυξάνει η συναισθηματική αλληλεπίδραση μαζί τους. Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, αναγνωρίζεται η τάση στους φιλόζωους να προσφέρουν στα ζώα τους μια αντίστοιχη ποικιλία γεύσεων εκείνης, που απολαμβάνουν οι ίδιοι στη διατροφή τους. Παρατηρεί επίσης ότι η παγκόσμια τάση της αστικοποίησης του πληθυσμού είναι κι αυτή συντελεστής αύξησης του πληθυσμού των οικόσιτων, κυρίως μικρόσωμων, ζώων.


Στη χώρα μας, για παράδειγμα, οι μικρόσωμοι σκύλοι είναι πλειονότητα στον πληθυσμό των δεσποζόμενων σκύλων, ενώ αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια ο πληθυσμός τους θα αυξηθεί περαιτέρω. Οι προμηθευτές της σχετικής αγοράς, όπως είναι φυσικό, προσαρμόζονται στις προτιμήσεις της ζήτησης και λανσάρουν εξειδικευμένα είδη, που τις ικανοποιούν. Στο ίδιο πλαίσιο, η αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής στα κατοικίδια συνεπεία της ανθρώπινης φροντίδας και των ιατρικών μέσων, ωθούν τη βιομηχανία των ζωοτροφών στην προσφορά επιλογών διατροφής για υπερήλικα και επιβαρυμένης υγείας ζώα, με διαφοροποιημένες διατροφικές ανάγκες.

Οριακά θετική φέτος η πορεία της κατηγορίας
«Η αγορά του petcare το 2019 δεν αναμένεται με αξιοσημείωτες διακυμάνσεις συγκριτικά με το 2018. Προβλέπουμε ότι θα εξελιχθεί οριακά θετική», σημειώνει η κ. Γιαπιτζάκη. Κατά την άποψή της η αποτελεσματική συνεργασία λιανεμπορίου και βιομηχανίας μπορεί να δράσει ως μοχλός για την ανάπτυξη των πωλήσεων της κατηγορίας, εφόσον η βιομηχανία, έχοντας την εξειδικευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία στη φροντίδα των κατοικίδιων, μπορεί να βοηθήσει το λιανεμπόριο στην εκπαίδευση και σχετική ευαισθητοποίηση του κοινού, ειδικά στο θέμα της θερμιδικής κάλυψης. «Αυτή αναφέρεται στο ποσό των θερμίδων, που πρέπει καθημερινά να λαμβάνει ένα κατοικίδιο, τρώγοντας συσκευασμένη τροφή. Η συσκευασμένη τροφή είναι ο ασφαλέστερος και οικονομικότερος τρόπος να λαβαίνει ο τετράποδος σύντροφός μας τα θρεπτικά συστατικά που του χρειάζεται, στη σωστή ποσότητα, ανάλογα με το στάδιο της ζωής του. Δυστυχώς στην Ελλάδα σε ένα μεγάλο ποσοστό τα κηδεμονευόμενα ζώα εκτρέφονται ακόμα με τ’ αποφάγια των νοικοκυριών εις βάρος της θερμιδικής κάλυψής τους, αν όχι της υγείας και της ασφάλειάς τους».

Ένας δεύτερος πυλώνας, που πρέπει να εστιάσουν από κοινού βιομηχανία και λιανεμπόριο το ενδιαφέρον τους, είναι ο τρόπος παρουσίασης της κατηγορίας στο ράφι. Εφόσον πρόκειται για προϊόντα, η αγορά των οποίων έχει και συναισθηματική βάση, δεν μπορεί να εκτίθενται πολλές φορές πλάι στα προϊόντα κήπου ή τα καθαριστικά. Ως τρόφιμα έχουν θέση κοντά στα φρέσκα ή τα τυποποιημένα τρόφιμα για τον άνθρωπο, συστήνει η συνομιλήτριά μας.

ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ΜΕ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Οι σχεδιασμένες προωθητικές ενέργειες είναι κατά κανόνα θεματικές, προσανατολισμένες στην καλύτερη φροντίδα και υγεία των κατοικιδίων. Όπως σημειώνει η κ. Χριστίνα Γιαπιτζάκη (Mars Hellas), «θεματικές ενέργειες με διαρκώς αυξανόμενη επίδραση συν τω χρόνω, όπως ο «Μήνας Στοματικής Φροντίδας Dentastix» και η «Παγκόσμια Μέρα Ζώων», έχουν απώτερο σκοπό να εκπαιδεύουν τους κηδεμόνες κατοικίδιων κι όχι μόνο, είτε σε συγκεκριμένες πτυχές της φροντίδας των ζώων (λ.χ. η σημασία της στοματικής υγιεινής του σκύλου) είτε για την αξία της υιοθεσίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώων. Μόνιμο χαρακτηριστικό του πυρήνα των Pedigree® & Whiskas® είναι και οι ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας σημαντικού κοινωνικού αποτυπώματος».

Μια πολύ ενδιαφέρουσα καμπάνια εξελίσσεται από το Pedigree. Πρόκειται για το Dog Channel, που προωθεί ενεργά την υιοθεσία ζώων από καταφύγια και φιλοζωικές οργανώσεις. Για ένα περίπου μήνα στη θέση των τυχαίων εικόνων, που προβάλλονταν στις οθόνες των τηλεοράσεων των καταστημάτων Κωτσόβολος, προβλήθηκε βίντεο σχετικό με σκύλους, για τους οποίους το ζητούμενο ήταν να βρεθεί μόνιμη στέγη και φιλόζωος ιδιοκτήτης. Οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν το όνομα του σκύλου, τη φιλοζωική που το φιλοξενούσε και τα στοιχεία επικοινωνίας με αυτήν. Κάθε σκύλος που εγκατέλειπε το καταφύγιο υιοθετούμενος, εγκατέλειπε το κάδρο της οθόνης! Η ενέργεια πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Υιοθεσίας Pedigree της Mars Hellas , το οποίο ξεκίνησε στα τέλη του 2010 και, στο πλαίσιό του, έχει γίνει η υιοθεσία άνω των 3.700 σκυλιών, που φιλοξενούνταν σε καταφύγια όλης της χώρας. Η Royal Canin παρουσίασε το πρόγραμμα First Step, που επιβραβεύει όλους τους νέους ιδιοκτήτες κουταβιών και μωρών γατιών. Οι νέοι ιδιοκτήτες μπορούν να αποκτούν σημαντική έκπτωση στην αγορά τροφής των ζώων συντροφιάς, με τα ειδικά κουπόνια που τους παρέχονται, αφού απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο της ιστοσελίδας www.firststep.gr.

ΝΕΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ

  • Η Whiskas λανσάρει φέτος τη νέα πολυσυσκεασία τεσσάρων τεμαχίων Whiskas Casserole «Ποικιλίες επιλεγμένες», για γάτες ηλικίας +1 ετών.
  • Η Pedigree λανσάρει το Pedigree Tasty Bite για κουτάβια 4-18 μηνών, με γεύση κοτόπουλο –μια εμπλουτισμένη συνταγή με ασβέστιο για δυνατά κόκκαλα και δόντια.
  • Στη σειρά Cesar παρουσιάζεται μια νέα σειρά με μπουκίτσες για μικρόσωμους σκύλους, Mini-Joys σε γεύσεις τυρί και κοτόπουλο/τυρί και μοσχάρι και Mini -Bones, με μοσχάρι και κοτόπουλο.
  • Στη σειρά Sheba παρουσιάζονται νέες συσκευασίες σε δισκάκια των 85 γραμμαρίων, εύκολα στην αποθήκευση και τη χρήση, σε γεύσεις γαλοπούλα με λευκή σάλτσα, μοσχάρι-κοτόπουλο και σολομό. Ο τελευταίος κωδικός φέρει στη συσκευασία την πιστοποίηση MSC, που πιστοποιεί ότι τα ψάρια για την παρασκευή του προϊόντος προέρχονται από αειφόρες πηγές καλλιέργειας.

σελφ σερβις (T. 492)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION