σελφ σερβις - Συνεχίζεται η τροχιά πτώσης των PL

Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Συνεχίζεται η τροχιά πτώσης των PL

11 Οκτωβρίου 2017 | 11:03 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Σε πτωτική πορεία παραμένουν οι δύο βασικές καμπύλες μέτρησης της δυναμικής που έχουν διαχρονικά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, δηλαδή η εξέλιξη των πωλήσεών τους σε αξία και ο βαθμός της συμμετοχής τους στον συνολικό τζίρο της οργανωμένης λιανικής. Βάσει των πλέον πρόσφατων στοιχείων της IRI, που αναφέρονται στις μετρήσεις έως τον Ιούλιο, οι private label κωδικοί κινούνται πτωτικά την τελευταία τριετία (2015-2017).

Eιδικότερα το 2015 ο τζίρος τους είχε καταγράψει πτώση σε αξία της τάξης του 7%, το 2016 αντίστοιχα 13,9%, ενώ φέτος το σύνολο της κατηγορίας χάνει μόλις 0,5% σε σχέση με τα έσοδα του 2016.

Επίσης, πτωτικά στο 18% έναντι 19% το 2014 καταγράφηκε το 2015 η συμμετοχή των πωλήσεων των ιδιωτικών σημάτων στο σύνολο του τζίρου της αγοράς. Πέρυσι ο σχετικός δείκτης κατέβηκε στο 16,5%, ενώ φέτος δείχνει σταθεροποιητική τάση, αλλά μένει να φανεί, αν και κατά πόσο θα διατηρηθεί ως το τέλος της χρονιάς.

ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ Η ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η βασικότερη αιτία που επηρεάζονται αρνητικά οι επιδόσεις πωλήσεων των private label σχετίζεται με την αργόσυρτη κατάρρευση της Μαρινόπουλος, μέχρι την εξαγορά της, η οποία επί πολλά χρόνια πρωτοστατούσε στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικού σήματος, λανσάροντας ευρεία γκάμα κωδικών της Carrefour σε επιθετικές τιμές. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα πριν αρχίσει η κατάρρευσή της είχε προχωρήσει σε επιθετικές προσφορές, προκειμένου αφενός να ξεστοκάρει ποσότητες από τις αποθήκες της και αφετέρου να ενισχύσει τη ρευστότητά της.

Σήμερα που έχει εκλείψει η σχετική στρατηγική της Μαρινόπουλος, η κατηγορία των κωδικών ιδιωτικού σήματος μετρά απώλειες εσόδων, οι οποίες δεν καλύπτονται ούτε καν από τη διάδοχη επωνυμία στη διοίκηση του δικτύου της πάλαι ποτέ κραταιής Μαρινόπουλος. Το σήμα Μαράτα της Σκλαβενίτης έχει κερδίσει αποδεδειγμένα το καταναλωτικό κοινό, όμως, δεν φτάνει τις επιδόσεις των private label της Μαρινόπουλος.

ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Μια δεύτερη παράμετρος που επέδρασε αρνητικά στις πωλήσεις των PL είναι η επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια οι παραγωγοί των βιομηχανικών μαρκών. Η στάση τους αυτή υποχρέωσε ως έναν βαθμό σε μειώσεις τιμών τους παραγωγούς των ιδιωτικών σημάτων, όμως το γεγονός ότι μειώθηκαν οι αποκλίσεις τιμών μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικών σημάτων ενίσχυσε, όπως ήταν αναμενόμενο, τη ζήτηση των επωνύμων, αλλάζοντας τους συσχετισμούς στα μερίδιά τους στην αγορά. Αν η στάση αυτή των παραγωγών επωνύμων προϊόντων συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, η πτωτική πορεία των μεριδίων των PL θα εξακολουθήσει, ίσως με βραδύτερο ρυθμό, καθώς, στο μεταξύ, θα έχει ισχυροποιηθεί η θέση της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη στην αγορά, πράγμα που θα τονώσει το πιθανότερο τις πωλήσεις των ιδιωτικών της σημάτων, περιορίζοντας το κενό που άνοιξε στην κατηγορία η κατάρρευση της Μαρινόπουλος.

Στελέχη της αγοράς δηλώνουν σχετικά ότι, «βλέποντας» σε βάθος πενταετίας, εκτιμούν πως η συμμετοχή των ιδιωτικών σημάτων στο σύνολο των πωλήσεων της αγοράς δεν θα μειωθεί περαιτέρω.

σελφ σερβις (T. 475)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION