σελφ σερβις - Γ.Σ. ΣΕΒΤ 2018: Ελληνική βιομηχανία τροφίμων & σύγχρονες προκλήσεις

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Γ.Σ. ΣΕΒΤ 2018: Ελληνική βιομηχανία τροφίμων & σύγχρονες προκλήσεις

18 Ιουνίου 2018 | 11:14 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Τρόφιμα/Ποτά

Στα τέλη Απριλίου πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων & Ποτών. Οι ομιλητές επικεντρώθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τις προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Το κοινό παρακολούθησε με εξαιρετικό ενδιαφέρον τις εισηγήσεις, που κατά γενική ομολογία ξεπέρασαν τις προσδοκίες του.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ κ. Ευάγγελος Καλούσης, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, σε ό,τι αφορά τη συμβολή της στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, και επικεντρώθηκε στις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα, η εξωστρέφεια, η έρευνα και η καινοτομία, αλλά και να επιτευχθεί η προσέλκυση ξένων επενδύσεων. «Οι επιχειρήσεις του κλάδου μας αναζητούν συνεχώς νέες αγορές και επιτυγχάνουν σε αυτές, με όπλο τους την επιμονή και τα ποιοτικά προϊόντα», τόνισε ο κ. Καλούσης, σημειώνοντας επιπλέον πως «χρειαζόμαστε μια εθνική στρατηγική για την προώθηση των εξαγωγών». Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ αναφέρθηκε, επίσης, σε σημαντικές προκλήσεις στις οποίες πρέπει να απαντήσει ο κλάδος, όπως η γήρανση του πληθυσμού, τα περιβαλλοντικά προβλήματα, η αύξηση του πληθυσμού, η υγεία των πολιτών κλπ, καθώς και στις σχετικές πρωτοβουλίες που υλοποιεί ο Σύνδεσμος. Επιπλέον, σημείωσε πως η διασφάλιση σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος και ταχύτερων διαδικασιών απονομής της δικαιοσύνης, η εξάλειψης της γραφειοκρατίας και, φυσικά, η ενίσχυση των επενδύσεων, είναι βασικοί παράγοντες ευημερίας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Τέλος, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ενίσχυσης των ΜΜΕ, στις οποίες αντιστοιχεί το 50% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου στην Ευρώπη.

Ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, Επικεφαλής Εκπρόσωπος Τύπου Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζοντας την ευρωπαϊκή διάσταση του ρόλου της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «δημιουργούμε ένα πλαίσιο συμφωνιών διεθνούς εμπορίου με τον Καναδά, τη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία, το Μεξικό και πολύ σύντομα με τη MERCOSUR, που θα κάνουν την Ευρώπη το κέντρο του παγκόσμιου εμπορίου, όχι απλώς για να δεχόμαστε προϊόντα, αλλά κυρίως για να πουλάμε προϊόντα σε νέες αγορές, αλλά και να εξάγουμε τα ευρωπαϊκά ποιοτικά, πρότυπα, τα οποία κάνουν ουσιαστικά την Ευρώπη το επίκεντρο της ποιοτικής εμπορικής δράσης στον κόσμο».

Για την πορεία της ελληνικής οικονομίας μίλησε ο κ. Παναγιώτης Τσακλόγλου, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συγκεκριμένα, έδωσε την προοπτική για τη χώρα μας στα επόμενα χρόνια, και αναφερόμενος στην εμπειρία άλλων χωρών της Ε.Ε. μετά την έξοδό τους από Προγράμματα Οικονομικής Προσαρμογής είπε, πως «η εμπειρία δείχνει ότι πέτυχαν υψηλούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης. Όμως, το διεθνές περιβάλλον για τις χώρες αυτές -άφθονη ρευστότητα, χαμηλή τιμή πετρελαίου, ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές του πλανήτη- ήταν πολύ πιο ευνοϊκό από αυτό που αναμένεται να αντιμετωπίσει η Ελλάδα. Η διατήρηση της δημοσιονομικής σταθερότητας σε συνδυασμό με τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων και τον αναπροσανατολισμό των διαθέσιμων πόρων από κατανάλωση και εισαγωγές σε επενδύσεις και εξαγωγές, μπορεί να δώσει στη χώρα μας την αναγκαία ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση».

Τέλος, ο κ. Γιωργής Κριτσωτάκις, Επικεφαλής Τμήματος Management Consulting της Accenture, παρουσίασε την επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας στην αγοραστική συμπεριφορά και, κατά συνέπεια, στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων. Όπως είπε χαρακτηριστικά, αναλύοντας ερευνητικά ευρήματα, «οι νέες τεχνολογίες, η αξιοποίηση των δεδομένων, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, οι διαρκώς αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών και οι αλλαγές σε δημογραφικό επίπεδο, διαμορφώνουν ένα πρωτοφανές τοπίο στην αγορά τροφίμων, σε επίπεδο παραγωγής, διανομής, επικοινωνίας αλλά και κατανάλωσης. Οι ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, με σαφή στρατηγικό προσανατολισμό και συνεπή βήματα, μπορούν και οφείλουν να μετασχηματιστούν ψηφιακά, μετατρέποντας την απειλή σε ευκαιρία».

σελφ σερβις (T. 483)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION