σελφ σερβις - Τι είδε η Nielsen ν’ αλλάζει στην αγορά του κλάδου το 2018

Κυριακή, 16 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τι είδε η Nielsen ν’ αλλάζει στην αγορά του κλάδου το 2018

28 Μαΐου 2019 | 09:24 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Έρευνα

Η δυναμική που καταγράφηκε στις πωλήσεις των μικρών προμηθευτών της λιανικής, η ένταση της συγκέντρωσης στους ισχυρούς του κλάδου, η προτίμηση των καταναλωτών για τα καταστήματα που άλλαξαν χέρια, αλλά και οι σημαντικές διαρροές τζίρου, που συνεχίζουν να καταγράφονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων για τα κλασικά σούπερ μάρκετ, προσδιόρισαν μερικά από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της αγοράς του κλάδου το 2018 κατά τη Nielsen.

Tα όσα ανακοίνωσε η Nielsen στη διάρκεια του «Shopper Trends Conference 2019» δείχνουν ότι ο κλάδος διατηρεί τη ζωτικότητά του και ότι όσο εξελίσσεται τόσο μεταβάλλονται πολλά από τα κύρια χαρακτηριστικά του. Ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα σχετικής έρευνας έδειξε ότι τα προϊόντα σπιτιού (καθαριστικά), που εμφάνισαν πέρυσι αύξηση πωλήσεων 4,7%, τα παρασκευάσματα και τα σνακ, που είχαν άνοδο 4,3%, τα μη αλκοολούχα ποτά, που τόνωσαν αντίστοιχα τα έσοδά τους κατά 3,9%, και τα γαλακτοκομικά, που αύξησαν κι αυτά τις πωλήσεις του πέρυσι ανοδικά κατά 2,5%, ήταν οι κατηγορίες οι οποίες έδωσαν το 2018 τη μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις των ταχυκίνητων προϊόντων, καταγράφοντας επιδόσεις υψηλότερες του μέσου ρυθμού ανάπτυξης (2,3%) των FMCG ως συνόλου. Η μοναδική κατηγορία που είχε καθοδική τάση ήταν των αλκοολούχων ποτών, για τα οποία καταγράφηκε οριακή πτώση (0,1%).

Οι μικροί προμηθευτές έκαναν την έκπληξη
Ενδιαφέρον είχαν τα στοιχεία για τους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ. Οι μεσαίοι και μικρότεροι βάσει των πωλήσεων (όσοι βρίσκονται από την 31η θέση της κατάταξης και μετά) ήταν αυτοί που έκλεψαν πέρυσι τις εντυπώσεις. Κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 5,2% στην οργανωμένη λιανική, όταν οι πέντε ισχυρότεροι αύξησαν το τζίρο τους κατά 1,7%, οι πέντε επόμενοι (από την 6η έως τη 10η θέση) είχαν άνοδο πωλήσεων κατά 3,5% και οι προμηθευτές στις θέσεις 11 έως 30 εμφάνισαν οριακή άνοδο (0,8%), ενώ οι πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων ήταν αρνητικές κατά 1,6%. Κατά συνέπεια οι μεσαίοι και μικρότεροι προμηθευτές αύξησαν το μερίδιό τους στα ράφια της λιανικής στο 33,9% από 33% το 2017, ενώ οι ισχυρότεροι πέντε απώλεσαν μερίδιο 0,1 της ποσοστιαίας μονάδας.

Βάσει των ίδιων στοιχείων, τις πωλήσεις της λιανικής ωθούν οι υψηλές επιδόσεις των προμηθευτών με θέσεις άνω της 31ης, αφού εμφάνισαν πέρυσι αύξηση της διείσδυσης 6,1%, ενώ η αμέσως επόμενη επίδοση με 3,7% ήταν των προμηθευτών με θέσεις στην κατάταξη από την 6η έως και τη 10η. Όσο για τους πέντε πρώτους σε πωλήσεις προμηθευτές, κατέγραψαν το 2018 αύξηση της διείσδυσής τους 2,4% έναντι του 2017. Πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι μέσα σε κάθε προαναφερόμενη ομάδα προμηθευτών υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι, εταιρείες δηλαδή που κέρδισαν ή έχασαν μερίδα αγοράς.

Τα μερίδια στους ισχυρούς της λιανικής
Στο πεδίο των αλυσίδων το 2018 οι τρεις ισχυρότερες από άποψη πωλήσεων έθεσαν υπό τον έλεγχό τους το 62,7% της αγοράς, εμφανίζοντας αύξηση των επιδόσεών τους 5,7% ανά τετραγωνικό μέτρο, οι αλυσίδες με θέσεις από την 4 έως και την 6 έχασαν πόντους, κρατώντας ένα μερίδιο 21,8%, με τις επιδόσεις τους ανά τετραγωνικό μέτρο μειωμένες κατά 6,8%, ενώ οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου κινήθηκαν επίσης πτωτικά, με συνολικό μερίδιο αγοράς 15,5%. Οι πωλήσεις σε αξία των τριών πρώτων κινήθηκαν πέρυσι ανοδικά κατά 5,2%, των τριών επόμενων (4-6) πτωτικά κατά 2,1% και των λοιπών παικτών επίσης πτωτικά κατά 2,7%.

Πάντως, όπως για τους προμηθευτές, έτσι και στην περίπτωση των αλυσίδων, στις προαναφερόμενες ομάδες κάποια δίκτυα αύξησαν τις πωλήσεις τους και κάποια άλλα είχαν απώλειες, ενδεχομένως σημαντικές.

Κινητικότητα καταναλωτών
Σε ό,τι αφορά το προφίλ των καταναλωτών, από τα στοιχεία της Nielsen για το 2018 προκύπτει ότι μεγάλες διαφοροποιήσεις δεν διαπιστώθηκαν, στη συχνότητα με την οποία επισκέπτονται τα καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν τα βασικά αγαθά. Ειδικότερα, συνέχισαν να επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ δέκα φορές το μήνα, τα υπέρ μάρκετ δύο φορές το μήνα, τα convenience stores πέντε φορές το μήνα, τους φούρνους 19 φορές το μήνα, αύξησαν κατά μία μέρα το μήνα (από τις τρεις στις τέσσερις) τις επισκέψεις τους στις λαϊκές αγορές, διατήρησαν στις τρεις φορές το μήνα τις επισκέψεις τους στα κρεοπωλεία και μείωσαν κατά μια φορά (από τις τρεις στις δύο φορές) τις επισκέψεις τους στα οπωροπωλεία

.

Γενικότερα, οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τον αριθμό των διαφορετικών επωνυμιών σούπερ μάρκετ, που επισκέπτονται για τις αγορές αγαθών καθημερινής ανάγκης. Σε μέσα επίπεδα, ενώ το 2016 επισκέπτονταν σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων 2,6 καταστήματα και το 2017 2,5 καταστήματα, το 2018 ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε στο 2,8. Η μεγαλύτερη μεταβολή καταγράφηκε στους καταναλωτές που επισκέπτονται περισσότερα από πέντε επωνυμίες καταστημάτων για τα ψώνια τους. Επί του συνόλου του δείγματος, το 2018 από ένα ή δύο επωνυμίες καταστημάτων αγόρασαν το 49% των καταναλωτών, από τρία έως τέσσερα το 39% και από πέντε και άνω το 11% των καταναλωτών. Γενικότερα, πάντως, όπως διαπιστώθηκε, οι καταναλωτές δεν συνηθίζουν να δοκιμάζουν νέα ή διαφοροποιημένα καταστήματα για τις αγορές τους, αφού κατά το 96% απάντησαν ότι το 2018 δεν άλλαξαν προτίμηση δικτύου, όταν το 2017 το σχετικό ποσοστό ήταν 86% και το 2016 90%. Ωστόσο, το 2018 από όσους επέλεξαν ν’ αλλάξουν δίκτυο λιανικής ή να δοκιμάσουν κάτι νέο, η Μασούτης (27%), η ΕΥΣ (20%) και τα My Market (14%), λόγω των επεκτατικών κινήσεών τους, κέρδισαν τους περισσότερους καταναλωτές. Ακολούθησαν η Market In με 9%, η Γαλαξίας με 7% και οι ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και ΑΒ Βασιλόπουλος με 5% καθεμιά. Αντίστοιχα, το 2017 τη μερίδα του λέοντος είχε κερδίσει, όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της διάσωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος, η ΕΥΣ, προσελκύοντας το 64% των καταναλωτών που είχαν σχετική κινητικότητα για τα καθημερινά τους ψώνια, και εν συνέχεια τα My Market με 13% και η ΑΒ Βασιλόπουλος με 8%. Το 2016 ήταν η χρονιά των My Market –λόγω της εξαγοράς της Αφοί Βερόπουλοι είχαν κερδίσει το 50% των μετακινούμενων καταναλωτών–, ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη σχετική επίδοση που είχε καταγραφεί (38% αθροιστικά), αφορούσε δίκτυα εκτός της πρώτης οκτάδας των επιχειρήσεων του κλάδου.

Tα όσα ανακοίνωσε η Nielsen στη διάρκεια του «Shopper Trends Conference 2019» δείχνουν ότι ο κλάδος διατηρεί τη ζωτικότητά του και ότι όσο εξελίσσεται τόσο μεταβάλλονται πολλά από τα κύρια χαρακτηριστικά του. Ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα σχετικής έρευνας έδειξε ότι τα προϊόντα σπιτιού (καθαριστικά), που εμφάνισαν πέρυσι αύξηση πωλήσεων 4,7%, τα παρασκευάσματα και τα σνακ, που είχαν άνοδο 4,3%, τα μη αλκοολούχα ποτά, που τόνωσαν αντίστοιχα τα έσοδά τους κατά 3,9%, και τα γαλακτοκομικά, που αύξησαν κι αυτά τις πωλήσεις του πέρυσι ανοδικά κατά 2,5%, ήταν οι κατηγορίες οι οποίες έδωσαν το 2018 τη μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις των ταχυκίνητων προϊόντων, καταγράφοντας επιδόσεις υψηλότερες του μέσου ρυθμού ανάπτυξης (2,3%) των FMCG ως συνόλου. Η μοναδική κατηγορία που είχε καθοδική τάση ήταν των αλκοολούχων ποτών, για τα οποία καταγράφηκε οριακή πτώση (0,1%).

Οι μικροί προμηθευτές έκαναν την έκπληξη
Ενδιαφέρον είχαν τα στοιχεία για τους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ. Οι μεσαίοι και μικρότεροι βάσει των πωλήσεων (όσοι βρίσκονται από την 31η θέση της κατάταξης και μετά) ήταν αυτοί που έκλεψαν πέρυσι τις εντυπώσεις. Κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 5,2% στην οργανωμένη λιανική, όταν οι πέντε ισχυρότεροι αύξησαν το τζίρο τους κατά 1,7%, οι πέντε επόμενοι (από την 6η έως τη 10η θέση) είχαν άνοδο πωλήσεων κατά 3,5% και οι προμηθευτές στις θέσεις 11 έως 30 εμφάνισαν οριακή άνοδο (0,8%), ενώ οι πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων ήταν αρνητικές κατά 1,6%. Κατά συνέπεια οι μεσαίοι και μικρότεροι προμηθευτές αύξησαν το μερίδιό τους στα ράφια της λιανικής στο 33,9% από 33% το 2017, ενώ οι ισχυρότεροι πέντε απώλεσαν μερίδιο 0,1 της ποσοστιαίας μονάδας.

Βάσει των ίδιων στοιχείων, τις πωλήσεις της λιανικής ωθούν οι υψηλές επιδόσεις των προμηθευτών με θέσεις άνω της 31ης, αφού εμφάνισαν πέρυσι αύξηση της διείσδυσης 6,1%, ενώ η αμέσως επόμενη επίδοση με 3,7% ήταν των προμηθευτών με θέσεις στην κατάταξη από την 6η έως και τη 10η. Όσο για τους πέντε πρώτους σε πωλήσεις προμηθευτές, κατέγραψαν το 2018 αύξηση της διείσδυσής τους 2,4% έναντι του 2017. Πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι μέσα σε κάθε προαναφερόμενη ομάδα προμηθευτών υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι, εταιρείες δηλαδή που κέρδισαν ή έχασαν μερίδα αγοράς.

Τα μερίδια στους ισχυρούς της λιανικής
Στο πεδίο των αλυσίδων το 2018 οι τρεις ισχυρότερες από άποψη πωλήσεων έθεσαν υπό τον έλεγχό τους το 62,7% της αγοράς, εμφανίζοντας αύξηση των επιδόσεών τους 5,7% ανά τετραγωνικό μέτρο, οι αλυσίδες με θέσεις από την 4 έως και την 6 έχασαν πόντους, κρατώντας ένα μερίδιο 21,8%, με τις επιδόσεις τους ανά τετραγωνικό μέτρο μειωμένες κατά 6,8%, ενώ οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου κινήθηκαν επίσης πτωτικά, με συνολικό μερίδιο αγοράς 15,5%. Οι πωλήσεις σε αξία των τριών πρώτων κινήθηκαν πέρυσι ανοδικά κατά 5,2%, των τριών επόμενων (4-6) πτωτικά κατά 2,1% και των λοιπών παικτών επίσης πτωτικά κατά 2,7%.

Πάντως, όπως για τους προμηθευτές, έτσι και στην περίπτωση των αλυσίδων, στις προαναφερόμενες ομάδες κάποια δίκτυα αύξησαν τις πωλήσεις τους και κάποια άλλα είχαν απώλειες, ενδεχομένως σημαντικές.

Κινητικότητα καταναλωτών
Σε ό,τι αφορά το προφίλ των καταναλωτών, από τα στοιχεία της Nielsen για το 2018 προκύπτει ότι μεγάλες διαφοροποιήσεις δεν διαπιστώθηκαν, στη συχνότητα με την οποία επισκέπτονται τα καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν τα βασικά αγαθά. Ειδικότερα, συνέχισαν να επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ δέκα φορές το μήνα, τα υπέρ μάρκετ δύο φορές το μήνα, τα convenience stores πέντε φορές το μήνα, τους φούρνους 19 φορές το μήνα, αύξησαν κατά μία μέρα το μήνα (από τις τρεις στις τέσσερις) τις επισκέψεις τους στις λαϊκές αγορές, διατήρησαν στις τρεις φορές το μήνα τις επισκέψεις τους στα κρεοπωλεία και μείωσαν κατά μια φορά (από τις τρεις στις δύο φορές) τις επισκέψεις τους στα οπωροπωλεία

.

Γενικότερα, οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τον αριθμό των διαφορετικών επωνυμιών σούπερ μάρκετ, που επισκέπτονται για τις αγορές αγαθών καθημερινής ανάγκης. Σε μέσα επίπεδα, ενώ το 2016 επισκέπτονταν σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων 2,6 καταστήματα και το 2017 2,5 καταστήματα, το 2018 ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε στο 2,8. Η μεγαλύτερη μεταβολή καταγράφηκε στους καταναλωτές που επισκέπτονται περισσότερα από πέντε επωνυμίες καταστημάτων για τα ψώνια τους. Επί του συνόλου του δείγματος, το 2018 από ένα ή δύο επωνυμίες καταστημάτων αγόρασαν το 49% των καταναλωτών, από τρία έως τέσσερα το 39% και από πέντε και άνω το 11% των καταναλωτών. Γενικότερα, πάντως, όπως διαπιστώθηκε, οι καταναλωτές δεν συνηθίζουν να δοκιμάζουν νέα ή διαφοροποιημένα καταστήματα για τις αγορές τους, αφού κατά το 96% απάντησαν ότι το 2018 δεν άλλαξαν προτίμηση δικτύου, όταν το 2017 το σχετικό ποσοστό ήταν 86% και το 2016 90%. Ωστόσο, το 2018 από όσους επέλεξαν ν’ αλλάξουν δίκτυο λιανικής ή να δοκιμάσουν κάτι νέο, η Μασούτης (27%), η ΕΥΣ (20%) και τα My Market (14%), λόγω των επεκτατικών κινήσεών τους, κέρδισαν τους περισσότερους καταναλωτές. Ακολούθησαν η Market In με 9%, η Γαλαξίας με 7% και οι ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και ΑΒ Βασιλόπουλος με 5% καθεμιά. Αντίστοιχα, το 2017 τη μερίδα του λέοντος είχε κερδίσει, όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της διάσωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος, η ΕΥΣ, προσελκύοντας το 64% των καταναλωτών που είχαν σχετική κινητικότητα για τα καθημερινά τους ψώνια, και εν συνέχεια τα My Market με 13% και η ΑΒ Βασιλόπουλος με 8%. Το 2016 ήταν η χρονιά των My Market –λόγω της εξαγοράς της Αφοί Βερόπουλοι είχαν κερδίσει το 50% των μετακινούμενων καταναλωτών–, ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη σχετική επίδοση που είχε καταγραφεί (38% αθροιστικά), αφορούσε δίκτυα εκτός της πρώτης οκτάδας των επιχειρήσεων του κλάδου.


Διαρροές τζίρου
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που επιλέγουν οι καταναλωτές, προκειμένου να ψωνίσουν προϊόντα συγκεκριμένων κατηγοριών, από τα στοιχεία της Nielsen προκύπτει ότι τα δίκτυα του κλάδου εμφανίζουν διαρροές εσόδων και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικές, λόγω της ενίσχυσης της θέσης των εναλλακτικών δικτύων, στα οποία στρέφονται οι καταναλωτές για τις αγορές τους. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της σχετικής έρευνας προέκυψαν οι εξής διαπιστώσεις για το 2018:

  • Για την αγορά ελαιολάδου η διασπορά της καταναλωτικής προτίμησης προς τα εναλλακτικά δίκτυα ή τις εναλλακτικές πηγές προμήθειας ήταν μεγάλη. Στα σούπερ μάρκετ στράφηκαν μόλις κατά το 59% οι καταναλωτές, ενώ κατά το 28% επέλεξαν τους τοπικούς παραγωγούς για την προμήθεια χύμα προϊόντος και κατά το 18% προμηθεύθηκαν το ελαιόλαδο χύμα από φίλους παραγωγούς ή από την (αυτοπαραγωγό) οικογένεια.
  • Για την αγορά ρυζιών και μακαρονιών, ενώ κατά το 99% οι καταναλωτές απευθύνθηκαν στα σούπερ μάρκετ, κατά το 33% (ο ένας στους τρεις) επέλεξαν τέτοια προϊόντα από το μοναδικό discounter του κλάδου, τη Lidl.
  • Για την προμήθεια φρέσκου λευκού γάλακτος, ενώ κατά το 92% οι καταναλωτές προτίμησαν τα σούπερ μάρκετ, κατά το 18% το αγόρασαν από τα υπέρ μάρκετ, όπως και από τη Lidl, ενώ κατά το 3% (έναντι 6% το 2016 και το 2017) το ψώνισαν από το δίκτυο ΘΕΣγάλα.
  • Για προμήθειες καφέ κατά το 96% οι καταναλωτές απευθύνθηκαν στα σούπερ μάρκετ, όμως κατά ένα 22% επισκέφθηκαν και coffee shops, ενώ κατά το 21% στράφηκαν και στη Lidl.
  • Για τις σοκολάτες επίσης τα σούπερ μάρκετ βρέθηκαν ψηλά στις επιλογές των καταναλωτών (94% το 2018), όμως δεν ήταν λίγοι όσοι ψώνισαν εναλλακτικά. Κατά το 29% επισκέφθηκαν τη Lidl, κατά το 26% τα περίπτερα, 26% τα convenience stores και 13% τα μίνι μάρκετ.
  • Για την μπίρα, αν και κατά το 91% ψώνισαν το προϊόν από τα σούπερ μάρκετ, κατά το 31% ψώνισαν και από τη Lidl, κατά ένα 10% από τα liquor stores και κατά 11% από τα convenience stores.
  • Τα προϊόντα περιποίησης κατά το 99% οι καταναλωτές τα αγόρασαν από τα σούπερ μάρκετ. Όμως, κατά το 30% τα ψώνισαν και από τη Lidl, όπως και κατά το 24% από εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών.
  • Όσο για τα προϊόντα σπιτιού, το 98% των καταναλωτών τα αγόρασαν από τα σούπερ μάρκετ, ενώ κατά το 37% επισκέφθηκαν για σχετικές αγορές και τη Lidl.

Ο ρόλος των τιμών ως παράμετρος επιλογής
Σύμφωνα με τη Nielsen, ο παράγων τιμή εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές των καταναλωτών (95%), δεδομένου ότι κατά το 18% γνωρίζουν τις τιμές σχεδόν σε όλα τα είδη παντοπωλείου που αγοράζουν, κατά το 44% τις γνωρίζουν στα περισσότερα προϊόντα και προσέχουν πάντα τις τιμές που αλλάζουν, ενώ κατά το 34%, αν και δεν γνωρίζουν τις τιμές, γενικά παρακολουθούν την εξέλιξή τους.

Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της έρευνας, σχετικά με το πώς αντιδρούν οι καταναλωτές στις αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα. Ειδικότερα, κατά το 61% αγοράζουν μόνο τα αναγκαία, κατά το 56% επιλέγουν κυρίως προϊόντα που είναι σε προσφορά, κατά το 27% στρέφονται περισσότερο στις φθηνές μάρκες, κατά το 21% ψωνίζουν λιγότερα και κατά το 10% ψωνίζουν χύμα, προκειμένου να επιτυγχάνουν οικονομία. Επίσης, σε ποσοστό 83% οι καταναλωτές θεωρούν ότι το 2018 οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν, σε ποσοστό 17% ότι παρέμειναν σταθερές, ενώ ουδείς εκτίμησε ότι μειώθηκαν. Πάντως, την περίοδο 2016-2018 μειώθηκε ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν, κάνοντας χρήση λίστας για τα ψώνια. Ειδικότερα, το 2018 σε ποσοστό 23% δήλωσαν ότι αγόρασαν μόνο βάσει λίστας έναντι 29% το 2017 και 36% το 2016. Σε ποσοστό 36% δήλωσαν ότι το 2018 έκαναν χρήση λίστας, αλλά ψώνισαν και εκτός λίστας έναντι 34% το 2017 και 32% το 2016, ενώ κατά το 41% οι καταναλωτές δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποίησαν λίστα αγορών έναντι 37% το 2017 και 32% το 2016.

Κατά τη Nielsen, το γεγονός ότι το 2018 κατά το 77% οι καταναλωτές δήλωσαν ότι ψωνίζουν και προϊόντα εκτός λίστας δείχνει ότι οι σάλες των σούπερ μάρκετ προσφέρουν ευκαιρίες για in-store activations, που ενδεχομένως θα κεντρίσουν την προσοχή των καταναλωτών.

Ποια PL κερδίζουν την προσοχή του καταναλωτή
Σε ό,τι αφορά το πεδίο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας πανελληνίως, τα σήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν αυτά που το 2018 ευαισθητοποίησαν πέρυσι περισσότερο τους καταναλωτές (30%). Ακολούθησαν τα προϊόντα της Μασούτης (18%) και της ΕΥΣ (17%). Ωστόσο, ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ξεχώρισαν τα σήματα της Μασούτης (50%) και στην Αθήνα της ΕΥΣ (35%). Όμως, τι οδήγησε τους καταναλωτές στην επιλογή ενός προϊόντος PL πέρυσι; Κατά τα στοιχεία της Nielsen, η ποιότητα είχε τον υψηλότερο δείκτη (68%). Ακολούθησαν η τιμή (63%) και η σχέση τιμής προς ποιότητα (35%).

σελφ σερβις (T. 494)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION