σελφ σερβις - ΕΕΔΕ: Ποιος θα σταματήσει τα fake news;

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

ΕΕΔΕ: Ποιος θα σταματήσει τα fake news;

18 Σεπτεμβρίου 2017 | 11:29 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Εκδηλώσεις

Τι σημαίνει ο όρος «fake news»; Πότε εμφανίστηκε ως φαινόμενο; Γιατί οι άνθρωποι καταναλώνουν ψευδείς ειδήσεις; Ποιος θα τις σταματήσει; Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα στα οποία επιχειρήθηκαν απαντήσεις από δημοσιογράφους και ειδικούς της επικοινωνίας που συμμετείχαν στην εσπερίδα με θέμα «Fake News.

Ποιος θα τα σταματήσει;» που διοργάνωσε στις 10 Ιουλίου ο Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ. Την εισαγωγή στην έρευνα και την ιστορία των fake news έκαναν η κ. Σ. Χαϊμαντά, διευθύντρια σύνταξης μέσων της DPG Digital Media, και ο κ. Στ. Χαϊκάλης, πρόεδρος της Communication Effect. Η πρώτη τόνισε ότι το πρόβλημα των fakenews δεν είναι θέμα του ψηφιακού συστήματος, αλλά διογκώθηκε από το διαδίκτυο, καθώς πλέον σήμερα ζήτημα είναι η ταχύτητα κι είναι δύσκολο να αναλάβει κάποιος την ευθύνη για τα όσα διαδίδονται, ενώ το κόστος των ψευδών ειδήσεων παραμένει μηδενικό.

Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα του Kaspersky Lab, το 12% των χρηστών στο Facebook ανεβάζει fake news. Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε τα fake news, πριν καν αυτά δημιουργηθούν; Σύμφωνα με την ομιλήτρια, οι ειδήσεις πρέπει να βασίζονται σε πρωτογενές υλικό, να μην υπόκεινται στη «γραμμή» του μέσου, να μην έχουν τίτλο που παραπληροφορεί, το κείμενο που δημοσιεύεται να είναι υπογεγραμμένο, να ελέγχονται οι πηγές και, φυσικά, να «κατεβαίνει» κάθε fake είδηση.

Από την πλευρά του ο κ. Χαϊκάλης, παρουσιάζοντας στοιχεία από την παγκόσμια έρευνα της Edelman «Τrust Barometer», τόνισε ότι οι άνθρωποι έχουν κουραστεί από τους ειδικούς και εμπιστεύονται περισσότερο άτομα που τους μοιάζουν, σε ποσοστό 60%, σε σύγκριση με το 37% που εμπιστεύεται τους CEO των εταιρειών και 27% κυβερνητικές πηγές. Άρα οι άνθρωποι πιστεύουν αυτό που θέλουν ή αυτό που ήδη τους πείθει. Με αυτή την έννοια, ωστόσο, τα fake news υποβαθμίζουν τα μέσα που αποτελούν πλατφόρμες διαλόγου, με αποτέλεσμα οι πολίτες και οι καταναλωτές να εμπιστεύονται ολοένα και λιγότερο τις ειδήσεις, τα μηνύματα και τις καμπάνιες, ενώ κάθε στιγμή μπορεί να «γεννά» μια κρίση βασισμένη σε ψευδείς ειδήσεις.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με δημόσιο διάλογο, στον οποίο συμμετείχαν οι δημοσιογράφοι Σ. Αλωνιστιώτου και Ν. Ζαχαριάδης, καθώς και οι Μ. Σπυροπούλου, ψυχοθεραπεύτρια-συγγραφέας και Ν. Ιωαννίδη, Corporate Affairs Manager της Vodafone.

σελφ σερβις (T. 475)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION